top of page

Vad vi erbjuder

Office Worker

Tjänster

  • Som IT-partner är vi en trygg och väletablerad partner och en naturlig del av våra kunders verksamhet. Kunder beskriver oss som sin strategiska partner inom IT & digitalisering, samt IT-avdelning. 

    Vi erbjuder en rad olika tjänster och de som nyttjas mest av våra kunder är Servicedesk, IT-konsultation, IT tekniker,  nätverkshantering, IT-säkerhet, Microsoft 365 (M365), backup, inköp av licenser, utrustning och support.

     

    • Du får en personlig IT-tekniker som förstår din verksamhet och behov 

    • Ett nätverk av specialister inom IT

    • Tjänster som anpassas just efter din verksamhet och behov 

    • En Premium Servicedesk med hög social & teknisk kompetens

    • Rätt lösningar för din verksamhet

  • Skydda ditt företag från cyberhot med våra genomtänkta tjänster inom IT-säkerhet.
     
    Vi erbjuder en grundläggande strategi och skydd för din verksamhet så du kan känna dig trygg och vet att du gör det du kan för att skydda och förebygga de cyberhot som finns idag och imorgon.
     
    Vi tillhandahåller skräddarsydda lösningar för mjukvara, nätverk,  server, klient och molnsäkerhet samt gör  kontinuerliga  bedömningar för att upprätthålla en god och tillräcklig IT-säkerhet. Våra medarbetare och vårt nätverk av experter hjälper dig att identifiera och hantera potentiella säkerhetsrisker för att säkerställa att din verksamhet har rätt skydd både från externa och interna hot.

    • Grundläggandes skydd

    • Nätverk av experter inom cybersäkerhet

    • Skräddarsydda lösningar

    • Trygghet idag och imorgon!

    • EDR & MDR skydd

  • Att veta att din data är säkrad med en backup minskar din stress och risker med potentiell dataförlust.

    Datile IT Använder sig av en metod kallad 3-2-1 backuplösning , en välkänd och beprövad strategi för att säkerställa att din data är säker och återställbar i händelse av dataförlust. Modellen bygger på tre enkla principer: 3 kopior av data, 2 olika typer av lagringsmedia, och en kopia lagrad offsite (annan geografisk plats).

    Genom att följa 3-2-1-regeln kan du säkerställa att din data är skyddad mot ett brett spektrum av hot och du har flera alternativ för att återställa data om något skulle gå fel.

    3 kopior av din data
    Du bör alltid ha tre kopior av din data: en originalkopia (den data du arbetar med) och två säkerhetskopior. Detta minskar risken för att förlora data helt, eftersom sannolikheten för att alla tre kopior går förlorade samtidigt är mycket låg.
     
    2 olika typer av lagringsmedia
    Dina säkerhetskopior bör lagras på minst två olika lagringsmedia. 
     
    1 kopia lagrad offsite
    En av dina säkerhetskopior bör lagras på annan fysisk plats än där originaldatan finns. Detta skyddar mot katastrofer som kan påverka hela din primära plats, såsom brand, översvämning, stöld eller att säkerheten i din lokala enhet är kompromissad

  • Hos Datile IT får du en personlig IT-tekniker som brinner för dig, är väl insatt i ditt företag och förstår er företagskultur.
     
    Våra IT-tekniker, även kallade IT-supporttekniker eller nätverkstekniker, arbetar vanligast med att installera, underhålla och felsöka datorer, servrar, nätverk och annan teknisk utrustning inom din organisation. Arbetet är avgörande för att säkerställa att IT-systemen fungerar smidigt och effektivt. Våra IT-tekniker har en bred och mångsidig roll inom organisationer och deras arbete är avgörande för att säkerställa att den dagliga verksamheten kan fortsätta utan tekniska störningar.

  • Med vår servicedesk får du snabb hjälp av våra IT-tekniker när du behöver. Hit ringer du gällande alla era IT-relaterade incidenter och frågor för att få hjälp och rådgivning. Det som står ut i vår servicedesk är att du direkt får prata med en IT-tekniker som normalt sitter på ”2nd level”. Det betyder att du direkt får prata med en Premium support, med mycket högre kunskapsnivå och rätt person direkt vilket reducerar tidsåtgång och krångliga supportvägar. Våra kunder älskar den snabba, kompetenta och direkta supporten vår servicedesk ger, som helt utesluter att du kopplas runt till olika människor för att få hjälp.

  • En plattform och hjälpmedel att digitalisera din verksamhet. Vi är partner med Microsoft och har många års erfarenhet av att hjälpa våra kunder att digitalisera sin verksamhet med M365, mjukvaror, tjänster och funktioner som Microsoft 365 erbjuder.

  • Exchange Online är en molnbaserad e-post- och kalendertjänst som hjälper dig att hantera din kommunikation och schemaläggning på ett säkert, tillgängligt och effektivt sätt, utan att behöva hantera egen serverinfrastruktur.

    • E-posttjänst: Exchange Online ger dig en professionell e-postadress och fungerar som en kraftfull plattform för att skicka, ta emot och organisera e-post. 
       

    • Kalender och Mötesbokning: Utöver e-post erbjuder Exchange Online en kalenderfunktion där du kan schemalägga möten, boka resurser som mötesrum och se när dina kollegor är tillgängliga.

  • Teams är en app som låter dig chatta, hålla videomöten och samarbeta med dina kollegor i realtid. Det är som en central plats där du kan hantera alla dina arbetsrelaterade konversationer och projekt.

  • SharePoint är en plattform för att hantera och dela dokument, samarbeta på projekt och bygga intranät inom en organisation. Det gör det möjligt för team att arbeta tillsammans mer effektivt och hålla all information organiserad och lättillgänglig.

bottom of page