Kom i kontakt med oss
Vad gällare ärendet

Telefon

0223-10014

Adress

Lövparksvägen 8,

Fagersta, Sverige

 
 

Vanliga frågor

Mitt Wifi är dåligt, vad gör jag?


Placera ditt WIFI centralt, se till att inga vitvaror eller elektroniska enheter står nära. Försök att använda 5GHz bandet så långt det går, det ger bättre prestanda men sämre räckvidd än 2.4GHz bandet. Använd en lösning där du kan bygga ut din trådlösa miljö på ett enkelt sätt.




Varför kan jag inte skriva ut?


Se till att du har rätt drivrutin, ibland fungerar PCL 5 bättre än PCL 6 och tvärtom. Starta om skrivaren, slå av skrivaren och vänta i 20 sekunder, slå på den igen och testat att skriva ut igen. Om det ovanstående inte fungerar - ta bort skrivaren och installera den på nytt. Töm kön till skrivaren på utskrifter, starta om tjänsten Print spooler.




Min dator har blivit seg, vad kan man göra?


Se till att du har ledigt diskutrymme på din dator. Rensa bilotek ex c:\windows\temp Ofta är hårddisken en flaskhals, byt ut den till en SSD disk (upp till x10 snabbare än en HDD).




Hur gör jag/vet jag att min dator är säker?


Se till att alltid ha de senaste uppdateringarna installerade för både Windows och dina applikationer. Installera en säkerhetslösning med både antivirus och brandvägg ex. Panda Adaptive Defense Kryptera din hårddisk och se till att inte klicka på okända länkar i din e-post Se till att din router alltid är uppdaterad med senaste mjukvaran.

Använd en backuplösning i molnet





Telefon

0223-10014

Adress

Lövparksvägen 8, Fagersta, Sverige

Kontakt

Boka en kostnadsfri rådgivning så berättar vi mer

Öppet: 07:45 - 17:00

  • Vit Edin Ikon
  • Vit Facebook Ikon
  • Vit Instagram Ikon
  • YouTube
Group 362.png

© 2020 Datile. All Rights Reserved.