IT-Support
Få Direkt Support av Våra premiumtekniker
Med vår servicedesk får du snabb hjälp av våra IT-tekniker när du behöver. Hit ringer du gällande alla era IT-relaterade incidenter och frågor för att få hjälp och rådgivning. Det som står ut i vår servicedesk är att du direkt får prata med en IT-tekniker som normalt sitter på ”2nd level”. Det betyder att du direkt får prata med en Premium support med mycket högre kunskapsnivå och rätt person direkt vilket reducerar tidsåtgång och krångliga supportvägar. Våra kunder älskar den snabba, kompetenta och direkta supporten vår servicedesk ger, som helt utesluter att du kopplas runt till olika människor för att få hjälp.
Här är några av de huvudsakliga jobb våra IT-tekniker utför:
1. Installation och konfiguration
Installera och konfigurera datorer, operativsystem och applikationsprogram för användare.
Nätverksutrustning: Ställa in och konfigurera routrar, switchar, brandväggar och andra nätverksenheter för att säkerställa ett fungerande och säkert nätverk.
Övrig digital utrustning: Installera och konfigurera skrivare, skannrar, och annan kringutrustning som används av anställda.
2. Underhåll och uppdateringar
Systemuppdateringar: Regelbundet uppdatera operativsystem, mjukvara och firmware för att säkerställa att alla system är säkra och har de senaste funktionerna.
Förebyggande underhåll: Övervaka & utföra rutinmässigt underhåll på hårdvara och mjukvara för att förebygga problem och säkerställa att systemen fungerar optimalt.
3. Felsökning och problemlösning
Teknisk support: Ge användare support när de stöter på problem med sina datorer, nätverk eller annan teknik. Detta kan inkludera att lösa problem med programvara, hårdvara eller nätverksanslutningar.
Diagnostisering av fel: Identifiera och felsöka problem som uppstår med IT-systemen, oavsett om det är en trasig hårddisk, ett nätverksproblem eller ett programfel.
4. Nätverkshantering
Nätverksövervakning: Övervaka nätverkets prestanda och säkerhet, identifiera potentiella hot eller problem och vidta åtgärder för att åtgärda dem.
Säkerhet: Implementera och underhålla säkerhetsåtgärder, såsom antivirusprogram, brandväggar och säkerhetskopiering/backup, för att skydda organisationens data och system.
5. Dokumentation
Systemdokumentation: Hålla detaljerad dokumentation över IT-system, inklusive nätverkstopologi och utrustning, konfigurationer, licenser, datorer, användare och eventuella ändringar eller uppdateringar som utförs.
Incidentrapporter: Dokumentera problem och lösningar för att skapa en kunskapsdatabas som kan användas för framtida felsökning.
6. Användarutbildning
Träning: Ge utbildning och vägledning till användare hur de bäst kan använda IT-systemen och följa de regler och rutiner som finns.
Användarsupport: Hjälpa användare att förstå och hantera tekniska frågor, såsom e-postinställningar, programanvändning eller säkerhetskopiering av filer.
7. Projektledning
Implementering av nya system: Leda eller delta i projekt för att implementera nya IT-lösningar, uppgradera system eller utöka nätverksinfrastrukturen.
Koordinering: Samordna med kund eller externa leverantörer för att säkerställa att IT-relaterade projekt genomförs smidigt.
8. Säkerhetshantering
Säkerhetspolicyer: Genomdriva och övervaka efterlevnad av säkerhetspolicyer för att skydda organisationens data och IT-infrastruktur.
Incidentrespons: Hantera säkerhetsincidenter, såsom dataintrång eller virusattacker samt vidta åtgärder för att minimera skadorna och återställa säkerheten.